-
Kâfirûn Suresi
-
Rahman ve Rahim Olan Allah'ın Adıyla
-
109:1
(Ey Resulüm!) De ki: "Ey kâfirler (kesinlikle bilin!)”
-
109:2
"Ben sizin taptıklarınıza (asla) tapacak değilim."
-
109:3
"(Zaten) Siz de Benim taptığıma tapacak değilsiniz."
-
109:4
"Ben sizin (sahte) ma’budlarınıza asla ibadet (ve itibar) etmeyeceğim. (Allah’tan başkasının hükmüne boyun eğmeyeceğim.)"
-
109:5
"(Hem) Siz de Benim kulluk ettiğime (Rabbime iman ve) ibadet etmeyeceksiniz."
-
109:6
“(Öyleyse) Sizin (bâtıl) dininiz (ve düzeniniz) size, Benim (Hakk) dinim (ve adil düzenim) Bana” (aittir. En azından, herkes birbirlerinin temel insan haklarına saygı göstermelidir.)
-
Nasr Suresi
-
Rahman ve Rahim Olan Allah'ın Adıyla
-
110:1
Allah’ın yardımı (ile zafer) ve fetih geldiği zaman (ki Allah’ın va’adi Hakk’tır.)
-
110:2
Ve (o güne kadar İslam’dan ve Kur’ani esaslardan kaçan) insanların dalga dalga Allah’ın dinine (ve adalet düzenine) girdiklerini gördüğün an (ne kutlu ve mutlu bir zamandır.)
-
110:3
(O halde) Hemen Rabbini hamd ile tesbih et (çünkü zafer Allah’tandır) ve O'ndan mağfiret dile (çünkü cihad ve itaat konusunda eksikleriniz vardır ve zaferi kendinizden bilme gafletinden Allah’a sığınmalıdır). Şüphesiz O, (pişmanlık ve istiğfarı çokça kabul buyuran) Tevvab olandır.
-
Tebbet Suresi
-
Rahman ve Rahim Olan Allah'ın Adıyla
-
111:1
(Hz. Peygamberin kâfir ve zalim olan amcası) Ebu Leheb’in iki eli (ekonomik ve siyasi güçleri) de kurusun ve zaten kurudu (ve Allah’ın kahrından kurtulamadı.)
-
111:2
Malı ve kazandıkları da kendisine hiçbir yarar sağlayamadı (ve zararları savamadı).
-
111:3
(O azgın) Alevleri olan bir ateşe (cehenneme) girip (kalacaktır.)
-
111:4
Karısı da; odun hamalı (olarak oraya atılacaktır.)
-
111:5
Boynuna bükülmüş bir ip (bağlanmış) şekilde (cehennemi boylayacaktır. Çünkü, hakaret ve zahmet olsun diye Hakk Elçisinin kapısı önüne, dikenli dalları da aynen böyle taşıyıp yığmıştır.) [Not: Bu sure, Kur’an’ın Allah kelâmı olduğunun ispatıdır. Çünkü Resulüllah’ın, bu ayetlerden sonra 7 yıl daha yaşayan amcasının iman edip etmeyeceğini bilmesi imkânsızdır. Üstelik Ebu Leheb’in, münafıklık ederek, sırf Kur’an’ı yalancı çıkarmak üzere zahiren iman etmiş gibi davranamayacağını da bilen sadece Cenab-ı Hakk’tır.]